Indkøbskurv

Din kurv er tom

Fortsæt shopping

Vilkår og betingelser

1.0 Generel information

Denne hjemmeside er leveret af:

BOLOU ApS

Jægersborg Alle 25

2920 Charlottenlund

CVR: 29402183

Hvis du oplever problemer med din ordre eller den generelle brug af www.bolou.dk, er du velkommen til at kontakte BOLOUs kundeservice:

Email: boutique@bolou,dk
Telefon: 39 63 29 67

Hvis der er dele af handelsbetingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter os, inden du begynder at handle på hjemmesiden.

Disse vilkår gælder, når du bestiller eller køber produkter fra denne hjemmeside. Handelsbetingelserne kan opdateres fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologi, vores forretningsmodel, vores systemkapacitet eller relevante love og bestemmelser), og vi beder dig derfor acceptere dem hver gang du handler med os. Enhver henvisning til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af denne hjemmeside, enhver henvisning til "vi", "os" eller "vores" betyder Boutique Bolou.

Hvis du ikke accepterer handelsbetingelserne, kan du ikke bestille eller købe produkter på denne hjemmeside.

Du skal være 18 år og myndig for at handle på hjemmesiden.

Købelovens mangels regler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktmæssighed.

 

2.0 Bestilling


Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du kan bestille en ordre ved at udføre følgende trin:

  • Vælg produkt (er) og "Tilføj til kurv".
  • Log ind eller indtast personlige oplysninger, vælg din foretrukne betalingsmetode. Før du klikker på "Gå til sikker betaling" skal du læse og acceptere vores handelsbetingelser ved at tjekke boksen.
  • Indtast relevante betalingsmetoder detaljer for at sikre din ordre.

Efter ordren er lagt, vil du modtage en e-mail fra Boutique Bolou, som opsummerer ordreindholdet og bekræfter at ordren er modtaget. Denne e-mail udgør ikke en ordrebekræftelse, og der er ikke indgået en bindende aftale endnu, når du modtager denne e-mail. Vi bekræfter ordren enten ved forsendelse af produkterne til den adresse som vi har fået oplyst eller ved at sende en e-mail der bekræfter, at varerne er sendt. Der er ikke indgået en bindende aftale, og vi er således ikke forpligtede af din ordre, før vi har bekræftet ordren.
Betalingen vil blive gennemført efter varen er sendt.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i Danmark. Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

  • Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
  • Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
  • Der opstår en utilsigtet fejl på hjemmesiden, fx en betalingsfejl el.lign.
  • Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via hjemmesiden, e-mail eller telefon til vores kundesupport.

PÅ HVILKET TIDSPUNKT I BESTILLINGSPROCESSEN ER DU BUNDET AF DIN ORDRE?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af dit tilbud om køb. Vi er først bundet, og der er først indgået en endelig aftale, når vi har sendt dig en endelig ordrebekræftelse, som beskrevet ovenfor.

Kontakt venligst vores kundesupport, hvis du begik en fejl, da du foretog bestillingen - vi står klar til at hjælpe dig.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor i punkt 3.

 

2.1 Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

 

2.2 Adgang til aftalen

Du modtager via e-mail en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse Betingelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, men vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efterfølgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden eller hos os i øvrigt.

 

2.3 Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikationschecket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på Hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

 

2.4 Priser og levering

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

 
2.5 Gratis levering

Vi leverer gratis normalt indenfor 2-7 hverdage i hele Danmark ved bestilling inden kl. 12 på hverdage. Vi benytter os af FEDEX til pakkebokse (Levering er gratis ved afhentning i Boutique Bolou i Charlottenlund).

Hvis du bestiller flere varer hvor en eller flere er udsolgte, leverer vi delvist de tilgængelige produkter og informerer dig via e-mail om leveringsvinduet for de resterende produkter.

Vi tager enhver omhu for at beskytte dine produkter under transit. Er der dog sket skade, inden du modtager produkterne, bedes du kontakte vores kundesupport for at arrangere en udskiftning af de beskadigede produkter. Hvis varerne er beskadiget under transit, kan du returnere smykker hvorefter vi udskifter de beskadigede produkter.

Hvis pakken ikke bliver afhentet af dig, og der derfor pålægges et gebyr, er det dig der er ansvarlig for de ekstra omkostninger, og du vil blive opkrævet vores omkostninger og udgifter forbundet hermed.Dette inkluderer fragtomkostninger, ekstra betalinger, afgifter, skatter, gebyrer for forskudsbetaling til vores forsendelsesleverandør, returomkostninger, ekstra gebyrer/afgifter m.v.

Vær opmærksom på, at risikoen for tab af eller skade på produkterne overgår til dig efter levering. Hvis pakken ser ud til at være beskadiget eller revet op, bør du nægte at modtage produkterne. Hvis du ønsker at klage over manglende overensstemmelse, skal du give os besked. Læs venligst mere under "Mangelfulde og forkerte varer".

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne og tager forbehold for eventuelle trykfejl, udsolgte varer og prisændringer.

 

2.6 Valuta

Du kan betale i DKK på hjemmesiden.

 

2.7 Følg din bestilling og se historik

Når du bestiller på vores hjemmeside, vil du modtage et tracking nummer og link i en separat e-mail for at spore din ordre via vores kureres hjemmesider. 

 

3.0 Fortrydelsesret

På www.bolou.dk har du 14 dages fuld fortrydelsesret fra den dag, du modtager varen. Vær opmærksom på, at vi ikke dækker omkostningerne ved returnering som følge af din fortrydelse Vi gør opmærksom på, at du ikke kan returnere dine Boutique Bolou produkter til pakkebokse.

Fortrydelsesretten gælder dog ikke for levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger i toppen af dokumentet) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail). Du kan benytte standardfortrydelsesformularen i bilag 3 til forbrugeraftaleloven, som kan findes på følgende hjemmeside https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2013/1457, eller du kan udfylde og sende vores standardfortrydelsesformular per post eller e-mail, som du kan finde her, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du skal returnere varerne eller afleverer dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne.

Følg denne fremgangsmåde ved returnering/ombytning af en ordre:

  1. Meddel os at du fortryder aftalen som beskrevet ovenfor.
  2. Sørg for at smykket er pakket sikkert og i sin oprindelige æske og emballage. 
  3. Returnér varen til:

Boutique Bolou

Jægersborg Alle 25

2920 Charlottenlund

Danmark

 
Du kan også returnere varerne i butikken hvis du fremviser fakturaen, du modtog, da du købte smykkerne.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. Som hovedregel bør produkterne altid returneres i deres originale emballage, da de ellers mister en del af deres værdi. Hvis der er tegn på, at smykkerne er blevet brugt i en grad, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på, der nedsætter produktets værdi, vil vi modregne den mistede værdi i det beløb, vi tilbagebetaler til dig. 

3.1 Tilbagebetaling

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst

 

4.0 Betalingsmidler
Vi accepterer følgende betalingsmidler

  • Dankort
  • EuroCard/Mastercard
  • Visa Electron
  • Mastercard Debit
  • MobilePay

Vi accepterer ikke andre betalingsmetoder.

 

4.1 Kontrolcifre (CVV)

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du finder de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at opretholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsforanstaltninger.

4.2 Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

5.0 Mangelfulde og forkerte varer
Du har to års reklamationsret for mangelfulde varer i henhold til købeloven. Vi anbefaler, at du gemmer din kvittering for at kunne bevise, at din reklamation sker inden for 2-årsperioden. Hvis din vare lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores kundesupport. Du er ikke ansvarlig for omkostninger i forbindelse med retur af mangelfulde eller forkerte produkter. Kan du allerede konstatere mangel eller forkerte varer på tidspunktet for levering, bør du nægte at modtage pakken.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

  • Returnere varerne og få refunderet købsprisen, når vi har behandlet de returnerede produkter,
  • Returnere varerne og modtage lignende produkter, når vi har behandlet de returnerede produkter, (vi kan dog afvise omlevering af lignende produkter, hvis sådan omlevering er umulig eller vil påføre os uforholdsmæssige omkostninger),
  • Lade os forsøge at afhjælpe manglen ved at reparere varen (vi kan dog afvise afhjælpning, hvis afhjælpning er umulig eller vil påføre os uforholdsmæssige omkostninger), eller
  • Beholde varerne og hvis værdien af produkterne er mindre end de oprindeligt bestilte varer, vil du modtage en rabat for prisforskellen.

Når du kontakter kundeservice, bedes du oplyse dit ordrenummer. Derudover bedes du beskrive, hvad der er forkert med produkterne og vedhæfte et billede af fejlen med en filstørrelse på under 1 megabyte for at vi kan behandle din reklamation.

 6.0 Brugerkonto 
For at forhindre uautoriseret adgang til din Boutique Bolou brugerkonto er du ansvarlig for at opretholde fortroligheden af din konto og adgangskode og for at begrænse adgangen til din computer. Du accepterer ansvaret alle hændelser, der måtte forekomme under din konto.

Tag alle nødvendige skridt for at sikre, at din adgangskode bliver fortroligt og sikkert. Du bør informere Boutique Bolou, hvis der er nogen grund til at tro, at din adgangskode er blevet kendt for andre, eller hvis adgangskoden er eller sandsynligvis vil blive brugt på en uautoriseret måde.

Du skal sørge for, at de oplysninger, der leveres til os, er korrekte på tidspunktet for registrering.

 
7.0 Ophavsret og brug af hjemmesiden

Boutique Bolou er stadig ejer af alle immaterielle rettigheder vedrørende sine produkter efter de er blevet solgt, især designrettigheder og ophavsret.

Du er ikke berettiget til at kopiere og/eller bruge dele af indholdet på hjemmesiden. Det er specielt ikke tilladt at benytte nogen form for datamining, robotter, eller lignende dataindsamlingsværktøjer (hverken én eller mange gange) til at kopiere væsentlige dele af denne hjemmeside til brug i andre sammenhænge.

Du må ikke bruge hjemmesiden på nogen måde, der forårsager eller kan forårsage, at hjemmesiden eller adgang til den afbrydes, beskadiges eller forringes.

7.1 Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om produkterne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå.


7.2 Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til handelsbetingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.


7.3 Aftalens fuldstændighed

Disse handelsbetingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.


7.4 Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

 
9.0 Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik, der fortæller, hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af hjemmesiden i øvrigt.

 10.0 Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores kundesupport, hvis du har klager over et produkt, som du har købt hos os.

Du kan også indgive en klage over et produkt, du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning via https://naevneneshus.dk/start-din-klage/center-for-klageloesning-og-forbrugerklagenaevnet/. Center for Klageløsnings adresse er: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg

Du kan også indgive en klage via EU Kommissionens portal for online tvistløsning, som du kan finde her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

11.0 Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.